13.9.2013

Vaatteiden koosta ja niiden sopivuudesta

Siis joo, mä en ymmärrä näiden kaikenmaailman rättien kokostandardeja. Ennen mulla oli vaatteet kokoa S ja M. No, sitten jossain vaiheessa tuli koko L. Tiiättekö, se tavallinen tarina, tapaat miehen ja sit ootkin yhtäkkiä jo raskaana, ja paksu, ja synnäriltä lähtiessä ei mahdu päälle yhtään sen pienemmät vaatteet kuin sinne tullessa. Ärsyyntyneenä vedät mammahousut jalkaan ja käytät niitä seuraavat 12 kuukautta, kunnes ne on haaroista puhki. Menet kauppaan ja tajuat, että ei hyvänen aika, missä kaikki koot on?? Ja miks mikään ei mene päälle?? Ai miten niin teillä ei myydä tätä isompia??
 
Onneksi netti on täynnä zalandoja, bootseja ja nellyjä. Tilailen nykyään aika paljon netin kautta vaatteita, kun en jaksa enää hikoilla vaatekaapissa, eiku sovituskopissa. Hikoilen mä kyllä vaatekaapissakin. Joka aamu. Siinä on vaan sellainen yks semmonen pikku juttu noissa nettikaupoissa. Koon valitseminen.
 
Ja kuten arvata saattaa, minä tässä taas joku päivä vähän tilailin eri kokoja, jos edes joku sopisi, hyvällä tuurilla. Ihmeitä tapahtuu. Okei. One size. Tommonen rento ja löysä. Värikin kiva. Ostoskoriin. Naps naps, pari muuta vaatekappaletta ja tilaus pikatoimituksella.
 
 
Joo. UPSiäijä kiikutti tänään paketin. Puoliso otti sen vastaan, kun en ollut kotona. Varmaan lähti paikat hampaista ja verenpaine pompsahti. Se ei kuulemma tykkää näistä tilauksista. Mä luulen, että se tarkoitti näitä vaatteita. En mäkään oikeen tykännyt tästä ensimmäisestä. Tää oli pakattu semmoseen minikokoiseen muovipussiin, jonka kannessa oli heti jotain vittuilua.
 
 
 
 
ONE SIZE FITS ALL MOST. Eli mahtuu useimmille? Just joo. Ei sitten vissiin ihan kaikille kuitenkaan. Epäilemättä ne siellä verkkokaupassa tietää paremmin kuin minä, ne niitä vaatteita myy. Mut vois silti varoittaa tommosesta etukäteen. Meinasin jo heittää hanskat tiskiin, mitä mä lähden tätä edes avaamaan. Tuskin tää nyt mulle sit ainakaan käy. Avasin kuitenkin.
 
 
 
 
Mitä mieltä mun pitäis olla. Luulis ainakin mahtuvan. Mutta mä haluun nähdä ne ihmiset, joille toi ei mahdu. Tää on supersize, ei onesize. Ja olis kyllä hauska nähdä myös ne nälkäänäkevät äxässät, jotka on tän tilanneet. Nehän pujahtaa jo pelkästä kaula-aukosta ulos.
 
Noh. Ehkä mä palautan tän.
 
Seuraavan pussin koosta päätellen tuli ainakin tilattua tarpeeks iso koko. Pakko oli ottaa teille kuva todistusaineistoksi. Tätä on niin vaikea kuvailla. Ei toi pussi meinannut mahtua edes kuvaan. Viritin sen tolleen kattolamppuun, huomatkaa mittasuhteet. Toi on ehkä joku metri x peninkulma, vähintään.
 
 
 
 
 
 
 
Näiden kanssa mulla olikin sitten vähän vaikeuksia. Arvaatte varmaan mistä kohdasta. No pyllyn kohdasta tietenkin. Krinnaa. Muuten löysä. Ei oo tarpeeks tissejä. Ajattelin kuitenkin pitää. Pitää vaan ratkoa sivusaumat. Mä oon nää pikana tilannut, en mä niitä nyt takaisin lähetä. Ja sitä paitsi, hetken päästä ne on ihan hyvät. Kuten ne kymmenet muutkin vaatteet, jotka mulla on tuolla vaatekaapissa säilössä. Olleet jo monta vuotta.
 
-Hanna-
 
 
 
 
 
 
 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti